Helg!

Nu är det min sista helg innan jag går tillbaka till arbetet efter att ha varit hemma i nästan 14 månader. Jobbade några veckor i maj och augusti.

Endometriosen sköter sig och än sålänge fungerar alvedon ca 4 gram per dag under mens så är helt fantastiskt. Är dock lite rädd för att smärtorna kommer öka varje månad. Men jag ska försöka att inte börja stressa igen samt inte äta för mkt socker och gluten när det är sämre period. 

Ska in till akuten lite senare med en medsyster som fick tramadol som inte hjälper. Behövs oftast ketogan eller oxycontin för att bryta smärtan. Läkarna är för lite pålästa. Så ska följa med och försöka förklara läget. Själv orkar man inte det när man har så ont. Är en otrolig påfrestning för kroppen. Förlossningsvärkar utan paus är inte superkul. Är samma känsla. 

Annars så är jag inne i en grymt bra period i livet där allt kan hända. Känner mig så peppad på att börja jobba igen. Barnen är hur glada som helst över det också så då känner man sig extra Välkommen.  Eller personal och föräldrar också. Känns så tacksamt.

Ha en bra helg! Vi ska ha det iaf.

Kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mammalejonhjarta.blogg.se

Att överleva sitt barns död.

RSS 2.0